jueves, 27 de septiembre de 2018
27/09/2018
Hui en classe hem fet un conte embastat, que es tracta de la creació d'una història on cada grup de treball ha participat fent una part diferent de la mateixa. El següent dia llegirem algunes històries que hem creat.
miércoles, 26 de septiembre de 2018
26/09/2018
Hui en classe hem acabatla feina de la creació d'endevinalles. Les endevinalles són un subgènere poètic on es descriu una cosa de manera indirecta perquè algú endevine de què es tracta. Vos deixe les dues que hem creat nosaltres:
Pots veure-la
però no tocar-la
és molt ràpida i
tan prompte com ve, se'n va
(LA LLUM)
Si em veus
demana un desig
els Tres Reis Mags
em solen seguir
però atent
que només ix de nit
(Estel fugaç)
Més endavant, hem vist cóm les imatges poden exercir com il.lustradores de les contes.
Pots veure-la
però no tocar-la
és molt ràpida i
tan prompte com ve, se'n va
(LA LLUM)
Si em veus
demana un desig
els Tres Reis Mags
em solen seguir
però atent
que només ix de nit
(Estel fugaç)
Més endavant, hem vist cóm les imatges poden exercir com il.lustradores de les contes.
martes, 25 de septiembre de 2018
25/09/2018
Hui s'han fet les exposicions dels autors Olga Xirinacs, Lola casas, Dolors Pellicers, Paula Bonet, M. Mercè Marçal i Dani Miquel. El meu grup de treball ha exposat a Dani Miquel. Ací us deixe l'adressa del nostre treball.
https://docs.google.com/presentation/d/14ODIB8082Sma7I9ZkWXfgoO7cRbY5plIR36a4RQlQ-0/edit#slide=id.p
Desprès hem començat a fer l'activitat de creació d'endevinalles, la qual continuarem el següent dia.
https://docs.google.com/presentation/d/14ODIB8082Sma7I9ZkWXfgoO7cRbY5plIR36a4RQlQ-0/edit#slide=id.p
Desprès hem començat a fer l'activitat de creació d'endevinalles, la qual continuarem el següent dia.
lunes, 24 de septiembre de 2018
24/09/2018
Hui en classe la professora ens ha posat diversos vídeos de sentiments acompanyats amb la teoria de la poesia i dels tipues de poema. Després, s'han fet les exposicions sobre els autors Marc Granell, Joana Raspall, Josep M. Sala Valldaura, Maria Benyeto i Carles Cano. Demà exposarem altres grups els treballs sobre els autors que ens ha tocat.
sábado, 22 de septiembre de 2018
21/09/2018
Hui hem començar
la classe comentat la conferència de Miquel Desclot del passat dijous. Més endavant,
la professora Isabel ens ha ensenyat a fer un Limerick, que es tracta d’un
gènere poètic l’estructura del qual és la següent:
Primer vers:
indica qui és el protagonista.
Segon vers: Vol
dir quina és la qualitat del protagonista
Tercer i quart
vers: vol dir què fa el protagonista.
Quint vers: final
de caràcter extravagant.
La professora ens
ha demanat que férem dos. Els nostres Limericks diuen així:
Hi havia una
formiga
Que tenia una amiga,
Van anar a una
botiga
Perquè tenien
molta intriga
I es van punxar
amb una espiga
Hi havia una
gallina que es deia Catalina
Tenia una veu
molt fina
Perquè li
agradava la xocolatina
Un dia la seua
cosina li va donar una cuina
I va menjar
xocolata durant tota la seua vida
Per últim, un
grup de companys va exposar la ressenya que havien fet en classe sobre el
llibre de Literatura Catalana Infantil que va repartir la professora.
jueves, 20 de septiembre de 2018
20/09/2018
Hui no hem anat a
classe perquè havíem d’assistir a la conferència d l’autor Miquel Desclot
que
va tindre lloc al saló de graus de la Facultat d’Educació a les 12h del matí.
Ara faré un petit
resum sobre les principals aspectes que Miquel ha volgut tractar:
En primer lloc, la
professora Isabel ha fet una petita introducció sobre qui era Miquel Desclot i la
seua influència en la Literatura Catalana Infantil.
Més endavant, l’autor
ha començat a parlar i va dir que la poesia infantil es tracta de la mateixa
cosa que la normal, però que ha d’estar adequada, no a la intel·ligència, sinó
a l’experiència dels lectors, ja que els lectors adults i els infantils són
igual d’intel·ligents, però no han viscut les mateixes coses.
A més, Desclot ha
parlat sobre les emocions, que es tracten d’una forma d’energia i que, de la
mateixa manera que passa amb els aliments, l’excés d’aquestes ha de ser expulsat
comunicant-les. Per aquest motiu és que sorgeix la poesia, ja que es tracta d’un
llenguatge capaç de transmetre les emocions de manera personal i amb una
musicalitat pròpia de la persona que vol transmetre el missatge.
Per últim i com a
conclusió, Miquel ha contat les seues experiències pròpies per adonar-nos que, de
la mateixa forma que no existeixen dues persones amb els mateixos trets físics,
tampoc la manera d’expressar les emocions és idèntica i per açò és que cadascun
de nosaltres som especials.
miércoles, 19 de septiembre de 2018
19/092018
Hui hem descrit per parelles la definició de poesia. El meu company David i jo hem posat que es tracta d'una "manifestació literària la fi de la qual és transmetre un missatge a un receptor mitjançant l'ús estètic de les paraules per suscitar sentiments".
Després, per grups de treballs, hem llegit un poema del llibre el domador de paraules i hem seleccionat un dels numerosos que hi havien per llegir-ho en veu alta a la classe. Després hem comentat per què hem agafat eixe poema (principalment perque intervenien animals i les rimes feien molta gràcia. Ací us deixe el llibre i el poema que vam seleccionar:
Més endevant, hem continuat amb la teoria de la poesia i la cançó i la professora ens ha demanat penjar al blog una cançoneta que recordàvem de xicotets. La mia es titula: eren tres alpins.
Després, per grups de treballs, hem llegit un poema del llibre el domador de paraules i hem seleccionat un dels numerosos que hi havien per llegir-ho en veu alta a la classe. Després hem comentat per què hem agafat eixe poema (principalment perque intervenien animals i les rimes feien molta gràcia. Ací us deixe el llibre i el poema que vam seleccionar:
Més endevant, hem continuat amb la teoria de la poesia i la cançó i la professora ens ha demanat penjar al blog una cançoneta que recordàvem de xicotets. La mia es titula: eren tres alpins.
martes, 18 de septiembre de 2018
18/09/2018
Hui hem acabat la feina que teniem de l'altre dia sobre analitzar un llibre le Literatura Catalana Infantil i hem exposat la ressenya als companys. El llibre que ens ha tocat analitzar es titula alicia i el país de meravelles. Ací us deixe l'esbós de les principals punts que hem tractat en l'exposició:
Després de l'exposició, la professora només ens ha dit que caldria mencionar la hipertextualitat, perquè es tracta d'una relació directa amb el conte de Alícia en terra de meravelles.
lunes, 17 de septiembre de 2018
17/09/2018
Hui hem acabat la teoria del tema 3. Després, per grups de treball, hem analitzat diferents llibres de Literatura Catalana Infantil. La feina l'acabarem el següent dia a classe on exposarem les seues característiques.
sábado, 15 de septiembre de 2018
14/09/2018
Hui hem continuat amb la teoria de l'assignatura i després hem hagut de respondre a les següents preguntes:
1- Per què la literatura infantil ha estat considerada paraliteratura?
Jo pense que és perquè molta gent considera que el nivell d'aquestes lectures és molt més baix que el de les normals, perquè estan fetes perquè puguen ser llegides per infants, els quals estan dotats de menys competències per llegir que els adults.
Més endevant, hem definit els següents conceptes:
Lector model: es tracta del públic al que va dirigida l'obra de l'autor.
Competència literària: capacitat que tenen les persones per interpretar els textos literaris i emprar tals destreses en altres àmbits.
intertextualitat: És la citació d'un text en altre sense cambiar res.
hipertextualitat: Es tracta de la relació d'un text amb un altre de manera no específica.
paratextualitat: Elementes que ens fan referència a un text: títols, imatges...
Gramàtica interioritzada: Es tracta de la capacitat de distinguir la realitat de la ficció.
1- Per què la literatura infantil ha estat considerada paraliteratura?
Jo pense que és perquè molta gent considera que el nivell d'aquestes lectures és molt més baix que el de les normals, perquè estan fetes perquè puguen ser llegides per infants, els quals estan dotats de menys competències per llegir que els adults.
Més endevant, hem definit els següents conceptes:
Lector model: es tracta del públic al que va dirigida l'obra de l'autor.
Competència literària: capacitat que tenen les persones per interpretar els textos literaris i emprar tals destreses en altres àmbits.
intertextualitat: És la citació d'un text en altre sense cambiar res.
hipertextualitat: Es tracta de la relació d'un text amb un altre de manera no específica.
paratextualitat: Elementes que ens fan referència a un text: títols, imatges...
Gramàtica interioritzada: Es tracta de la capacitat de distinguir la realitat de la ficció.
jueves, 13 de septiembre de 2018
13/09/2018
Hui la professora ha començat la classe explicant el tema 2 de teoria i després ha repartit uns fulls a cadascun amb un text titulat Ajudar al nens a esdevenir lecors.
Resum: El text parla principalment de cóm podem ajudar als joves a iniciar la lectura des que són xicotets. Les principals eines que hem d'utilitzar per aconseguir açò serien: donar-los llibres adequats a la seu edat, és a dir, que no siguen massa extensos, que continguen bones imatges al llarg de tot el llibre, deixar-los que escullen els temes que els agraden (fent nosaltres de guies d'acord amb els seus gustos), no confondre la lectura lliure am l'escolar i no corregir-los o presentar-los llibres en els quals puguen trobar un heroi com a protagonista i se senten identificats amb ell o ella per no perdre l'interés.
A més, el text parla sobre les coses que poden allunyar als xiquets dels llibres, com ara que no s'imaginen l'escenari, que el tema no els interessa, que no sempre saben qui parla en els diàlegs. que el text està reblert de referències culturals que no entenen, etc.
D'altra banda i per últim, ens convida a fomentar sempre la lectura als xiquets, encara quan sembla que no vulguen llegir mai un llibre, i a llegir nosaltres, els adult, els mateixos llibres, perquè poden recordar-nos a nosaltres en molts aspectes, sobretot quan érem xicotets.
Resum: El text parla principalment de cóm podem ajudar als joves a iniciar la lectura des que són xicotets. Les principals eines que hem d'utilitzar per aconseguir açò serien: donar-los llibres adequats a la seu edat, és a dir, que no siguen massa extensos, que continguen bones imatges al llarg de tot el llibre, deixar-los que escullen els temes que els agraden (fent nosaltres de guies d'acord amb els seus gustos), no confondre la lectura lliure am l'escolar i no corregir-los o presentar-los llibres en els quals puguen trobar un heroi com a protagonista i se senten identificats amb ell o ella per no perdre l'interés.
A més, el text parla sobre les coses que poden allunyar als xiquets dels llibres, com ara que no s'imaginen l'escenari, que el tema no els interessa, que no sempre saben qui parla en els diàlegs. que el text està reblert de referències culturals que no entenen, etc.
D'altra banda i per últim, ens convida a fomentar sempre la lectura als xiquets, encara quan sembla que no vulguen llegir mai un llibre, i a llegir nosaltres, els adult, els mateixos llibres, perquè poden recordar-nos a nosaltres en molts aspectes, sobretot quan érem xicotets.
miércoles, 12 de septiembre de 2018
12/09/2018
Aquest primer dia de classe hem començat llegint un text de l´autor Michel Tournier sobre la Literatura Catalana Infantil. Desprès hem hagut de respondre a una sèrie de preguntes sobre la lectura, les quals teniu a continuació:
1- Existix una literatura infantil?
Resposta: Creiem que no, perquè només el títol existeix una literatura infantil? ja ho deixa molt clar. A més, l'autor escriu que les edicions per a xiquets obeeixen a lleis que exclouen per complet la vertadra creació literària.
2- En el cas que existisca, com hauria de ser?
Resposta: Els contes haurien de ser llegibles pels xiquets, eixe seria l'objectiu principal.
3- Quins aspectes del món de la literatura infantil denuncia Michel Tournier?
Resposta: L'autor creu que els llibres de literatura infantil no estan escrits per als xiquets, però com aquests llibres estan escrits tan bé, tan límpidament i tan breument, tot el món podria llegir-los, inclosos els joves.
4- Esteu d'acord amb la visió de la literatura infantil que exposa Tournier?
Resposta: Estic clarament d'acor i compartisc la idea que els professors hem de ser bons lecors per poder ensenyar als nostres alumnes a ser-ho també.
Després de compartir les nostres respostes, hem llegit el tema 1 de teoria on apareixian moltes definicions de literatura catalana infantil, fins acabar-ho.
1- Existix una literatura infantil?
Resposta: Creiem que no, perquè només el títol existeix una literatura infantil? ja ho deixa molt clar. A més, l'autor escriu que les edicions per a xiquets obeeixen a lleis que exclouen per complet la vertadra creació literària.
2- En el cas que existisca, com hauria de ser?
Resposta: Els contes haurien de ser llegibles pels xiquets, eixe seria l'objectiu principal.
3- Quins aspectes del món de la literatura infantil denuncia Michel Tournier?
Resposta: L'autor creu que els llibres de literatura infantil no estan escrits per als xiquets, però com aquests llibres estan escrits tan bé, tan límpidament i tan breument, tot el món podria llegir-los, inclosos els joves.
4- Esteu d'acord amb la visió de la literatura infantil que exposa Tournier?
Resposta: Estic clarament d'acor i compartisc la idea que els professors hem de ser bons lecors per poder ensenyar als nostres alumnes a ser-ho també.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)