Hui no hem anat a
classe perquè havíem d’assistir a la conferència d l’autor Miquel Desclot
que
va tindre lloc al saló de graus de la Facultat d’Educació a les 12h del matí.
Ara faré un petit
resum sobre les principals aspectes que Miquel ha volgut tractar:
En primer lloc, la
professora Isabel ha fet una petita introducció sobre qui era Miquel Desclot i la
seua influència en la Literatura Catalana Infantil.
Més endavant, l’autor
ha començat a parlar i va dir que la poesia infantil es tracta de la mateixa
cosa que la normal, però que ha d’estar adequada, no a la intel·ligència, sinó
a l’experiència dels lectors, ja que els lectors adults i els infantils són
igual d’intel·ligents, però no han viscut les mateixes coses.
A més, Desclot ha
parlat sobre les emocions, que es tracten d’una forma d’energia i que, de la
mateixa manera que passa amb els aliments, l’excés d’aquestes ha de ser expulsat
comunicant-les. Per aquest motiu és que sorgeix la poesia, ja que es tracta d’un
llenguatge capaç de transmetre les emocions de manera personal i amb una
musicalitat pròpia de la persona que vol transmetre el missatge.
Per últim i com a
conclusió, Miquel ha contat les seues experiències pròpies per adonar-nos que, de
la mateixa forma que no existeixen dues persones amb els mateixos trets físics,
tampoc la manera d’expressar les emocions és idèntica i per açò és que cadascun
de nosaltres som especials.
No hay comentarios:
Publicar un comentario